13 Mart 2019 Çarşamba

Bilinçaltını Yeniden Progralamak Mümkün mü?



Bilinçaltını Yeniden Programlamak Mümkün mü?
Eti Life Dergisi
01/02/2016

Bilinçaltını formatlama, yeniden kodlama.. Son zamanlarda çokca duyduğumuz cümleler. Peki bunları yapmak gerçekten mümkün mü? Bilinçaltıyla çalışan bir terapist olarak rahatlıkla mümkün diyebilirim. Elinizde bir bilgisayar olduğunu ve bu bilgisayarın programını istediğiniz gibi değiştirebileceğinizi düşünün. Siz hangi programı yüklerseniz görüntü ve işlevide ona göre değişecektir. Bilmeniz gereken tek şey o programın yazılım dilidir.

Beynimizde tıpkı bir bilgisayar gibi ve onun yazılım dili ise düşüncelerimiz, inançlarımız. Bu düşünce ve inanç kodlarını değiştirdiğimizde hayatımızla ilgili programı da değiştirmiş oluruz. Bundan önceki yazılarımda bu inançların, kodların nasıl oluştuğundan bahsetmiştik. Şimdi bize faydası olmayan engel yaratan inançlarımızı değiştirmenin basit bir yolundan bahsedeceğim. Evrendeki hiçbir şey durağan değil her şey değişim ve dönüşüm halinde. Dolayısıyla tepeden tırnağa bizde dönüşüm halindeyiz ve beynimizdeki kodları da dönüştürebiliriz. Elbette ki bunu uzman ellerde yapmak en doğrusu ama kendi kendinize de yapabileceğiniz kısımlar var. Öncelikle sizi rahatsız eden, engelleyen hangi duygu halini ve inancınızı değiştireceksiniz bunu anlamanın yolundan başlayalım.

Örneğin; hayatınızda her şey yolunda ama ne zaman bir toplum içine girseniz yada ne zaman bir konuda kendinizi savunmanız gerekse hep endişe ve çekingenlik hissediyorsunuz. Kendinizi rahat ve tam olarak ifade edememe korkusu yaşıyorsunuz. Neden diye sorduğunuzda size gelen cevap 'kendimi doğru ifade edemem' 'ben hep yanlış anlaşılırım' 'kendime güvenim yok' 'küçük düşerim' 'düşüncelerim onaylanmaz' 'ben yetersizim' gibi bunlardan biri yada birkaçı olacaktır. Şimdi tespit ettiğiniz inançlarla ilgili duygularınızı serbest bırakıp gitmesine izin verin. Onun yerine olumlu güzel duyguların gelmesine niyet edin. Ve şimdi kendinize uygun olan olumlu inanç kalıplarından birini seçin. 'Kendimi doğru ifade ediyorum' 'ben doğru anlaşılırım' 'kendime güveniyorum' 'her zaman takdir görürüm' 'düşüncelerim onaylanır' 'ben yeterliyim'.

Bilimadamları tarafından yapılan bir araştırma sonucu muhteşem bir bulguya rastlanılıyor. Bir şeyi 21 kez tekrar ettiğinizde beyninizdeki nöronlar yeni bağlantılar oluşturuyor. Yani 'kendime güveniyorum' u 21 kez söylediğinizde 'kendime güvenmiyorum' inancı oluşturan nöronlar bağlantıyı koparıp, 'kendime güveniyorum' inanç bağlantısını kuruyorlar. Yani kodlarımız değişiyor. Beynimizi yeniden programlamış oluyoruz. Elbette bunun nasıl olduğu yönünde bilimsel açıklamalar var ama bırakalım onlarla bilimadamları uğraşsın. Biz değişime bakalım. Şimdi yapmanız gereken şey sakin bir ortamda eski inancınızın hislerinden kendinizi arındırıp sonra tüm hücrelerinizde hissederek yeni inanç kalıbınızı yavaş ve sakin bir şekilde 21 kez tekrar etmek. Ve kendinizi yeni inancın duygusuna geçirmek. Olmasını istediğiniz şey olduğunda ne hissedecekseniz bunu hissedin. Ben bir hafta boyunca bunu tekrar etmeyi yeterli buluyorum ama siz istediğiniz kadar yapabilirsiniz. Bu tüm danışanlarıma ödev olarak verdiğim çok etkili ve pratik bir yoldur.

Evet ne duruyoruz..hemen başlayın ve kendinizi yeniden programlayın. Ne düşündüğünüze ve hissettiğinize dikkat edin. Çünkü her an geleceğinizi inşa ediyorsunuz.

'Bilinçaltının farkında olmayan karşısına çıkan her olayı kaderi zanneder' demiş Carl Gustav Jung.
Unutmayın 'Kader' de bir seçimdir.

Sevgiyle kalın..

 Bilinçaltını programlamak mümkün mü



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder